باتری ها موارد استفاده بسیاری در ماشین آلات صنعتی و کشاورزی دارند و پس از تمام شدن عمر مفید دور ریخته می شوند و این کار صدمات زیادی به محیط زیست وارد می کند. وجود فلز سرب در باتری سبب می شود تا پس از ورود به چرخه طبیعت برای زندگی موجودات و گیاهان مضر می باشد از اینرو به عنوان یک پسماند خطرناک شناخته می شود. در این زمینه شرکت هایی هستند اقدام به خرید باتری فرسوده می کنند تا پس از بازیافت آن را به چرخه اقتصاد بازگردند. این شرکت ها باتری فرسوده را از کارخانجات، شرکت ها و موسساتی که از باتری به میزان زیادی استفاده می کنند، با قیمت روز خریداری می کنند.

قیمت روز باتری فرسوده به چند عامل بستگی دارد: هزینه ای که برای حمل و نقل باتری فرسوده انجام می شود. هزینه های مرتبط با بازیافت باتری فرسوده، قیمت جهانی سرب و دیگر فلزات که به طور روزانه در حال تغییر می باشد. همچنین شرایط بازار جهانی دلار و تورم در بازار از دیگر عوامل مهم و تعیین کننده در قیمت باطری فرسوده می باشد.

اطلاع از قیمت باطری فرسوده، برای کسانی که با باطری سروکار دارند، بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر باید سایت های مختلف قیمت باطری فرسوده را به طور مداوم رصد کرد، تا حداکثر فروش را با بهترین قیمت داشت.

قیمت باتری فرسوده در حالت کلی به عوامل زیر بستگی دارد.

هزینه های باربری

هزینه هایی که برای حمل و انتقال باطری فرسوده پرداخت میشود.

هزینه های بازیافت

نحوه بازیافت باتری فرسوده، هزینه های مختلفی دربرخواهد داشت.

قیمت جهانی سرب

قیمت باطری فرسوده بر اساس قیمت جهانی سرب قابل محاسبه است.

همانگونه که گفته شد باتری فرسوده به دلیل داشتن سرب زیاد برای محیط زیست بسیار خطرناک است از اینرو لازم و ضروری است که برای بازیافت آن دست به اقدام بزنیم. اهمیت این کار تا جایی است که کشورهایی که تکنولوژی بازیافت باطری فرسوده را نداشته باشند، آنها را به کشورهای دیگر می فروشند تا محیط زیست خود را از این آلاینده ها دور کنند.

طبق محاسبات انجام شده 40 درصد از سرب مورد نیاز بخش صنعت از بازیافت باتری فرسوده تامین می شود و این کار در بخش اقتصاد بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

فروشندگان باتری فرسوده معمولا بیمارستان ها، بانک ها، موسسات دولتی، کارخانجات صنعتی و تعمیرگاه های خودرو و غیره می باشند. این مشاغل عموما با باتری سر و کار دارند و پس از فرسوده شدن یا آنها را دور ریخته یا برای بازیافت آنها را در مقیاس زیاد به فروش می رسانند.

کسانی که با باطری فرسوده، کهنه یا اسقاط سرو کار دارند علاقمند هستند که بدانند قیمت باطری فرسوده یا قیمت روز باطری فرسوده درب کارخانه چقدر است. این امر کاملاً طبیعی است زیرا می خواهند باطری فرسوده ماشین خود را با بهترین قیمت به فروش برسانند.

قیمت باتری فرسوده

قیمت باطری فرسوده از روی قیمت جهانی سرب محاسبه می شود. از آن جا که قیمت سرب مانند سایر فلزات هر روز در حال تغییر است قیمت باطری فرسوده هم دائما در حال تغییر می باشد. با افزایش قیمت سرب قیمت باطری فرسوده هم افزایش میابد و با کاهش آن قطعا قیمت باطری هم کاهش میابد. البته این قیمت جهانی است و ربطی به بازار داخل کشور ندارد.

در مواردی مشاهده شده طی یک روز قیمت سرب به شدت افزایش یافته در نتیجه قیمت باطری فرسوده و باتری نو هر دو افزایش یافته. در مواردی هم بالعکس با کاهش شدید قیمت سرب حتی طی یک روز قیمت باطری کاهش داشته است.

چنانچه می خواهید قیمت باطری فرسوده را دقیق داشته باشید باید قیمت به روز آن را نگاه کنید. قیمت هر باطری کهنه با توجه به آمپر باطری محاسبه می شود هرچه آمپر باطری بالاتر باشد قیمت آن باتری بیشتر است.